SUSTAINABILITY
De mindset achter onze authentic beauty movement is ‘wees jezelf’. Het draait om echt en open zijn, en het vieren van onze individualiteit en ons karakter die ons allemaal mooi maken op onze eigen manier. We willen dat iedereen zijn authentieke schoonheid kan versterken, zonder barrières. Daarom zetten we ons in om onze producten toegankelijker te maken, te beginnen met ons nieuwe, inclusievere verpakkingsontwerp.
Inclusief design draait om het ontwerpen en creëren van producten die bruikbaar zijn voor zoveel mogelijk mensen. Het houdt rekening met diverse behoeften en met de mogelijke functies of aanpassingen die nodig zijn om meer mensen in staat te stellen producten succesvol te gebruiken en ervan te genieten.
Wereldwijd ervaren meer dan 285 miljoen mensen een visuele beperking—een aantal dat naar verwachting zal verdrievoudigen tegen 2050. Wij willen helpen om barrières te doorbreken en onze producten toegankelijker te maken voor deze mensen. Daarom introduceren we Braille-labels en NaviLens-scancodes op onze verpakkingen, zodat leden van onze slechtziende gemeenschap onze producten gemakkelijker kunnen gebruiken. Niet alle blinde personen lezen Braille, waardoor een combinatie van tactiele en digitale oplossingen essentieel is voor toegankelijkheid.
We hebben deze oplossingen ontwikkeld in samenwerking met BSVH en Blista, twee toonaangevende organisaties die blinden en slechtzienden ondersteunen. We werkten ook nauw samen met slechtziende collega’s, waaronder directe interviews, om ervoor te zorgen dat onze NaviLens-landingspagina de best mogelijke gebruikerservaring biedt.
Braille is een manier om te lezen en schrijven via aanraking in plaats van zicht. Dit tactiele schrijfsysteem gebruikt een patroon van verhoogde puntjes die letters en cijfers voorstellen, en wordt meestal met de vingers gelezen. We voegen Braille-productnamen toe aan onze verpakkingen, zodat het makkelijker wordt om onze producten te herkennen en te selecteren.
NaviLens is een ondersteunende technologie die gebruikmaakt van scanbare codes die gebruikers via de NaviLens-app doorverwijzen naar smartphone-gebaseerde audio- en visuele begeleiding. We voegen NaviLens-codes toe aan onze verpakkingen, die linken naar speciale landingspagina’s met meer gedetailleerde productinformatie.
Visuele beperking ligt ons niet alleen na aan het hart, maar is ook een zaak waar onze Global Creative Advocate, Anna Cofone, zich sterk voor inzet.Geïnspireerd door haar ervaring met het opgroeien met een blinde vader, lanceerde Anna in 2019 het initiatief Hair & Care. De missie van Hair & Care is om een wereld te creëren waarin blinde en slechtziende vrouwen worden vertegenwoordigd, gevierd en versterkt binnen beauty, mode en cultuur. Meer weten
Door te luisteren, te leren en samen te creëren met onze community zorgen we ervoor dat onze innovaties niet alleen inclusief zijn, maar ook écht impact maken. Zo stellen we iedereen in staat om premium haarverzorging te ervaren, zonder barrières. Ontdek vandaag nog onze nieuwe verpakking—Braille en NaviLens zijn nu te vinden op onze vernieuwde Replenish-lijn, evenals op de herformuleerde Glow Mask en Hydrate Mask.